Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Lön i morgon!

Av Linda - 28 januari 2010 20:20

Har inte varit så här nere ekonomiskt sen lantis... Halva månaden förflöt med 6 euro på kontot...

Sen fick jag lite pengar av mamma för overallen hon köpte av mig... Tack och lov ... Och så plötsligt får jag lön i morgon!


Hyffsat bra lön nu också när jag får mer /timme och har jobbat alla lördagar.

Skönt.


Ska ha så gott som köpstopp nu ett tag. Ska lägga undan allt förutom det som går till räkningar och mat (och glenn förstås). Men ska inte köpa något i sakväg nu på 3 månader är det tänkt.

Med andra ord ska jag mata mig, glenn och nisse-nasse!   


Tänkte försöka träna lite hemma också, ca 3 kvällar i veckan tänkte jag. En halvtimma dans framför datorn. Hittade lite bra på YT...


Läkarundersökningen igår gick bra i alla fall! Mina värden var jätte bra! Hade gått upp i vikt också, vägde 66 kg .... Fast det visste jag nog, har unnat mig att inte tänka på vikten nu när jag varit ganska stabil.

Nu ska jag försöka strama till mig lite lagom bara så blir detta perfekt!

64 med muskler är målet till våren!


Glenn är jätte glad över nya sadeln! Han tycker det är helskönt att kunna röra på ryggen ordentligt! Höger galoppen vart mycket bättre på en gång!

Vår barnsby är inne på omstoppning nu också så sen ska det varieras!

Fårskinns shabraket kommer med mormor på lördag....


Hästarna var på rymmen igår... Skenade säkart en mil på vägarna och runt i skogen. Glenn var såklart löddrig av svett när han väl kom in... Mamma  hade mats och john till hjälp att få in dem, jag var ju i stan såklart...

Sen fick de stå inne och torka, täckena hängdes i bastun för att torka de med.

Sen vart det snöstorm...


Jackans liv är klart, sydde kragen igår, vart ingen luva....

men kragen vart snygg...

Nu ska jag upp och sy fin sömmarna på livet, sen är det dags för ärmarna...


Kram!   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 11 april 2010 18:17

Ja, nu känns det som att denna blogg har tjänat sitt syfte. Kampen för en piggare framtid. Och vilken kamp det har varit! När jag sitter och bläddrar bakåt far många tankar genom huvudet och då finns ändå inte 2007 med, mitt mörka år.   Men...

Av Linda - 31 mars 2010 07:14

Nu har jag inte fått sova ordentligt på över en vecka... Jag har vaknat ofta och drömt konstigt. men fram till igår har jag i alla fall fått sova en 5-7 timmar i alla fall. Men igår och idag har det nog inte blivit mer än 4 timmars sömn. Nu är jag ...

Av Linda - 25 mars 2010 19:53

Ja herregud. Nu är det andra gången jag övar på högskoleprovet. Förra gången fick jag 1 p (max är 2) 50% är ju inte så dåligt första gången man försöker. Idag fick jag 1,4, lite missförstånd i matten och diagrammen, men bara 2 fel i ordförståelsen ...

Av Linda - 19 mars 2010 17:35

Idag var jag och mammsen i norrtälje. Ensamma. kan ni förstå. Bara jag och mamma. Helt underbart även om det vart en snabbvisit.   Hittade i alla fall lite att spendera pengar på   ... Hittade äääääntligen röda lindor till glenn, 135 kr, helt...

Av Linda - 18 mars 2010 15:55

Igår provade vi vårt nya stångbett. Glenn tyckte att det låg bra i munnen men han var lite ovan vid att det var så starkt. Red enhändigt på halvlång tygel nästan hela ridturen, bara ibland behövde jag hjälpa med vänster handen. Öppna och sluta fu...

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards