Alla inlägg under juni 2009

Av Linda - 28 juni 2009 19:47


Häromkvällen var vi ner med hästarna till stranden och plumsade runt, lou red barbacka på lillan.


Jag och lou gick ut en bit tillsammans så att lillan skulle ha farbror glenn som trygghet... Det hjälpte inte så mycket... Plötsligt får hon panik, slänger sig, syrran glider och ¨på nåt sätt hoppar de runt oss och går sedan nästan omkull på mig och glenn, lou emellan hästarna och Cicornias huvuid dängs rakt på mitt ben! Aj!


Efter det plumsade jag och glenn runt en massa för att träna musklerna.

Vi galopperade också från land-i vatten och upp igen. Jätte duktig.


Igår var jag ledig på Fm så jag och min lilla familj lade oss på stranden i 2 timmar. Jätte skönt.

Jag hade kommit ihåg att smörja framsidan men inte baksidan, så nu är jag tyvärr vackert röd från axlarna till hälarna.

Men jag kanske får lite färg i alla fall...


Ikväll fick mamma rida glenn en sväng, i morgon får vi se vad vi hittar på.


Nu ska jag ta ut chokladkakan ur ugnen och vispa grädde...


So long!

Av Linda - 24 juni 2009 12:45


Jag sitter hemma och är sjuk. Började i lördags med ont i halsen, värre på söndagen, ingen röst på måndagen... Nu är det lite bättre men det gör så förbenat ont i halsen.


I går hämtade vi hem syrrans häst. Lilla Turbo star Cicornia.

Tog lite bilder när vi släppte ihop dem.

Först verkade inte glenn fatta att det var ett sto, sen vart han rädd för hon sparkade. Undrar hur det är idag... De stog inne i natt, zatyr fick stå utanför med halva stalldörren öppen.

Ska ut nu och se till dem och kanske ut en tur med glenn, en lugn tur.


Ska städa lite också....


Länk till album: http://s79.photobucket.com/albums/j151/linda_klarby/2009/

Av Linda - 12 juni 2009 11:05


Nu har jag inte skrivit på länge igen...


Har väl mest jobbat sen sist, hunnit sy klart kavajen och så där i övrigt hunnit städa och laga lite mat...


Glenn behöver skos och jag får inte tag på hovslagaren, det börjar bli panik.

Han har varit ledig sen i tisdags när jag och mills var ute och skrittade...

Igår kom vi iväg på kvällen och tog bilder på klänningen!

Länk till album: http://s79.photobucket.com/albums/j151/linda_klarby/Nessa/


Har läst klart en jätte bra bok! Nyckeln till Ljuset av Nora roberts. Det är den första i en serie av 3, ska låna tvåan och trean på måndag!


Nu ska jag äta lite lunch och sen iväg till jobbet.


Här kommer filmen från stranden förresten...




Av Linda - 1 juni 2009 20:47


Nu har vi gått in i den oficiellt första sommarmånaden, även om sommarvärmen tjuvstartade i helgen!


Blev lite bitter på snåla människor idag. I lördags köpte jag skavsårsplåster på öb för 10 kr paketet. När jag idag skulle använda ett inser jag att någon har tagit plåstrena ur förpackningen. Så jag har betalat 20 kr för 2 tomma paket.

Blir lite lack på oärliga människor.


I morgon är jag ledig, då ska jag börja på min kavaj, tvätta och försöka komma upp på banan och hoppa.


Nu väntar sängen.

Natti natti.

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards