Alla inlägg under januari 2009

Av Linda - 31 januari 2009 10:00


Hallaluja! Illamåendet gick över, nu känns magen mera som jag-vill-ha-frukost-nu.com   =o)

Så nu ska jag äta frukost, sen är det väl bara att sätta fart.


Funderar på att köpa J´s kamera.... Verkar ganska bra, bilderna blir nog bra. Verkade lite korniga på vissa, men den har en bra "ta kort medans du filmar" funktion!

Ska kanske få låna den så då får jag väl sätta den på prov.... =o)

Men det var bra pris för mig, får köpa dyrare när jag fått jobb!


Nä, frukost!  


Av Linda - 30 januari 2009 19:21


Nu har jag masserat mina första 25 timmar.

Så skönt att ha det gjort.

Mina kurspapper är dock helt borta, jag fick beställa nya...

Jag som är så ordningsam och har koll på allt... Så ska jag lyckas tappa bort mina kurs papper.. =o( Buhu...

Men men, nu är jag så klar jag kan inför kursen i alla fall så gott jag kan.


Har just sett klart "Hairspray", den var jätte bra, men man måste klara av mycket sång.... Tyckte det var lite väl... Men bra handling och bra stämning. den får 4 av 5.


Nu sitter jag och hoppas att jag bara inbillar mig att jag mår illa. Lillebror fick influensan i onsdags och styvfar i morse, nu känner jag mig lätt illamående. Men jag hoppas jag inbillar mig, fast oddsen är emot mig, först fick jag influensan varje år typ 5 år i rad, men nu har jag klarat mig i 2 år....

Jag ska på kurs på måndag, jag har inte tid!!!!


I morgon ska jag fixa här hemma, rida och förbereda stallet till mamma, hämta hö och så. Sen ska vi på fest på kvällen.

På söndag är det upp och hoppa tidigt och rida innan jag ska med färjan kl 13,30. Sen ska jag köra hela vägen till mormor så jag kan defenitivt inte vara sjuk!


Nä, nu ska jag ta in hästarna, sen är det Let´s Dance!


God natt! 



Av Linda - 26 januari 2009 14:56

Ditt sinne är som en fallskärm, fungerar bara när den är öppen.


Idéer förverkligas inte om du inte gör något med dom. 


En sak du kan ge och stadigt hålla,  är ditt ord. 


Glädjen i ditt liv påverkas av kvalitén i dina tankar.


Tycker de var ganska bra!

Idag har jag jobbat och sen gjorde vi stallet, åt lunch och pratade med mamma om vikt och hälsa och om skilsmässobarn och de problem som är vanliga.


Sen masserade jag Z och sen tog, jag, mamma, max, bigge, Glenn och Zatyr en promenad.

Skönt att vara ute och röra på sig!


Nu är vår nya dator hemma och uppe!

Jätte fin och snabb, trådlös mus och tangentbord, som har sånahär jätte lätta knappar, nästan lite läskigt! men jag måste vänja mig! Konstigast är dock att tangentbordet är vågformat med olika stora knappar, vilket gör att jag tar lite fel tangent då och då...


Ska sätta i en bild sen...


Av Linda - 25 januari 2009 12:01


Jag är helt förstörd när det gäller vikt-bantning-jag är för fet....


Läste just en tråd på buke om några som ville komma i form, både de och hästarna.

Fick mer och mer panik ju längre jag läste, någon hade gått ner 5 kg på 2 veckor osv osv...

Slutade med att jag skrev ett låååångt inlägg med tips och råd!

Herregud, att inte flera vet grundreglerna för en bra livsstil!?

  • Fett behöver kroppen, minst 2 msk olja och 2 msk rent smör per dag, annars lagrar kroppen det lilla fett den får i sig.
  • Du ska inte banta- du ska ändra levnadsvanor, efter ett tag har man gått ner de där kilona och håller sig där! mycket bättre än att hålla på som värsta jojon... Se över vad du äter och när, ändra det du ser behövs. Du bör äta 3-5 ggr/dag, 3 stora måltider, 2 mellan mål...
  • Störtsa missen: Alla förväntar sig resultat på vågen v 1. Det kommer inte förrän kroppen hunnit anpassa sig, ingenmening med att väga sig varje dag.... Kan ta 2-3 veckor innan vågen ändrar sig, men då vet man att man har rätt inställning, när det väl har börjat kommer det att gå ganska fort.
  • Se till att uttnyttja din vardag, du kommer ändå inte komma iväg till gymmet, så varför slösa pengar?? Gå eller cykla till allt som är nära, låna grannens hund om du känner dig ensam, har du häst? passa på att promenera med den 2 ggr/v. städa lägenheten ordentligt varje helg! Sätt på bra musik och digga järnet! =o)

Se, det behöver inte vara så svårt....

Tror nog att 95% av de som vill gå ner i vikt gör fel. Inte konstigt när alla tidningar basunerar ut den ena dumma metoden efter den andra.


Jag blir så upprörd att jag skakar.....


Men har man en syster på vård för svår anorexi och man själv har kämpat för att hålla vikten i 2 år kankse det inte är så konstigt att jag får självningar och kallsvettas av sånt här...


Nu ska jag duscha och sen är det stallet och hästarna, ska massera dem tror jag, ska se om man kan gå en lite promenad, det är ju isgata ute!



Det finns en blomma vit som snö,

kan ej vissna, kan ej dö.

Dess namn känner du nog igen,

trofast vänskap heter den!

Av Linda - 24 januari 2009 10:00


Börjar med att lägga in dagens skratt:


"Hej alla barn nu blir det barnprogram,
titta nu här vad farbror Frej tar fram.
Ett litet fullblod och nu ska ni höra,
vad man med detta fullblod kan göra.
Strunta i att fodra då du tycker den är het,
så har vi fått oss ett spjälstaket!"


Lite grymt men sant!

I går var jag hos mills på födelsedags fika. Det var mysigt, räffade Arlene igen också! Det var kul.


Vilket äckligt väder det är idag! Det regnar och blåser... Ska gå och ta på G halsen till täcket och ta över de till andra hagen.


Skit!

R är över med färjan och hämtade datorn men hann inte tillbaka! Han var sen till älmsta så jag ringde EL och bad dem hålla färjan ett par minuter.Det gjorde de också, men de lyckades stänga incheckningen 1 min innan han kom. Så han hann till hamnen men de klantskallarna hade stängt incheckningen, så han kunde inte komma ombord.Satan, nu får han åka och ta viking istället....De ska alltid klanta till det på den där sidan! Jag vet för jag har jobbat på denna sidan och vi fick alltid klagomål över G:hamn.....Nåja han kommer hem i hyfsad tid i alla fall, lite bittert att missa på så lite bara...


Tömkörde G på åkern igår, han var jätte duktig och kunde galoppera på volt...utan att hoppa i luften vartanat steg... =o)


Idag blir det nog inget om det ska hålla på såhär...

Av Linda - 22 januari 2009 16:58


I går var jag trött, men jag var till aftonsol på em i alla fall och masserade 3 hästar, idag blev det 2.

I morgon ska jag massera 3 st och sen ska jag till mills på födelsedags fika!


 Gjorde graviditets test igår, men det var tack och lov negativt. Nu ska jag beställa läkartid, jag har ömt i ena bröstet...

Lite jobbigt faktiskt, jag är van vid att de bara finns där, nu måste jag ha bh och så känns de hela tiden...


Jag satt idag och försökte få upp bilder, först här, fick upp 1 av 2, sen på photobucket, 1 av 7 och en video på youtube, men inte. När jag lite envist försökte för 6:e gången att få in bilden på mina nya skor här så gick det tillslut.

Så här kommer bild på mina nya skor och på mig och Glenn på åker häromdagen!

bra ljus va?


Av Linda - 19 januari 2009 10:00


I fredags var det inflyttningsfest hos D. Ganska trevligt, jag och Mills drack gott vin och spelade kort.


På lördagen var jag duktig och gick upp och gjorde scones till frukost och sen stack jag och mills ut en sväng med hästarna, barbacka och skritt. Tur att det var kallt, annars hade jag sommnat!

Sen tog jag det lugnt på kvällen.


På söndagen var det upp och iväg till sverige och Norrtälje.

Vi handlade på Ö&B, gick in via Nightmare och skokanonen, hittade nya mysbyxor och promenad skor för 100 kr var, sen hittade jag ett par jätte fina Park West! Ska ta bild på dem idag! De kostade 200, men de fick jag av pv! =o)

Såna skor sålde jag när jag jobbade i butik här i stan för ca 7-800 kr... Snacka fynd!


In på rusta en sväng, de hade inte några hästasaker längre... Sen var vi och köpte lite mera växter till lägenheten och lite krukor, så när vi kom hem ställde jag mig och målade!


Sen handlade vi på Willys, på prov. Men jag tycker det vart konstigt. De hade en del bra men ganska dåligt utbud på en del.

Blir nog flygfyren nästa gång!


Nu blir det lunch och sen ridning i "det underbara vädret" (ni hör väl hur rösten dryper av sarkasm...) =o).

Tur att man har en underbar häst!


Kram!


Av Linda - 14 januari 2009 15:15


Och nej, inte i positiv bemärkning!

Jag kunde knappt sommna, drömmde 7011 konstiga drömmar och vaknade vid 5 för att väcka pvs bror som skulle på jobb. Sen sommnade jag lagom till 7 när klockan rang...


Lite seg så steg jag upp och släppte ut hästarna och mockade. Sen duschade jag, tycker inte om Niveas shampoon, jag blir fet i håret på 1 dag...

Fixade naglarna och åt frukost, sen redvi en sväng i det fina vädret!

Det gick bra, G var väl inte riktigt på humör men skötte sig fint, fick till en superfin vänstergalopp i alla fall så jag är mycket nöjd.


Har beställt tid till kiropraktor tills på tisdag, klippning får bli hos mormor när jag bor där i februari.


Ucsh! Nu kom hästarnas och min försäkring också... +hög telefonräkning...

*uääääääää*


Någon som vill skänka mig en miljon eller så.... *blink blink*

=o)

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards