Alla inlägg under september 2009

Av Linda - 26 september 2009 20:23


Jag är bara så trött.


Har jobbat mina 3 första dagar och det känns ok. Ganska bra gäng och så. Lite jobbigt med mjölk kylen bara för kyl aggregatet hänger så långt ner så jag får ont i huvudet av kylan... Men men... Får fixa en mysse.Cool


Jag och Rafal hänger på sista versen. Jag är så trött på allt. Han är inte längre den jag blev kär i.

Vet inte om vi ska ge det en chans till eller ge upp. Vet inte vad jag vill heller. JAg älskar den rafal jag älskat hela tiden, men är det den rafal jag delar mitt liv med?

Han är inte lycklig med mig härute i eckerö, vet inte om det hjälper om vi går ut mera eller så heller.

Vad jag än gör så blir det bara fel, så numera vet jag knappt vart jag ska.Gråter

Nu är han på sottunga, skulle komma hem ikväll och jag såg fram emot att reda ut en del i morgon men....

Såklart har han blivit kvar där till i morgon kväll.............................................
.......


Glenn känns inte bra. Hn hugger i munnen, tar inte stöd och vill inte vinkla ordentligt bak. Hans rygg är ingen vacker syn just nu, vet inte varför, vi hoppar, går i skogen och galopperar massor. Försöker att rida så mycket som möjligt utan sadeln också.

Vi ska skritta nu ända tills tävlingen nästa helg så får vi se.


God natt!





Av Linda - 22 september 2009 13:15


Fy, jag är så trött och jag har ont i nacken och huvudet.


JAg vill bara SOVA! Vill inte ta tag i alla beslut och allt fix.


Borde laga en massa täcken och Rafals jacka men jag har för ont i nacken, vill fixa på vagnen men orkar inte, ska rida idag i alla fall!


Mäklaren ringde, tydligen har  ägarens mamma lagt ett bud direkt till honom på 55,000. Så nu måste vi höja till typ 58,000 för att det ska löna sig för honom att sälja till oss.

*suck* Och jag vet inte om jag vill eller om jag inte vill ha huset ens.

Visst skulle det vara jätte kul men jag vet inte om jag/vi orkar.

Och vad med alla andra planer? Mina kurser och segelbåt och resor och allt annat?

Visst man får väl skjuta på dem lite men det har vi redan gjort ett år...


Tror jag ska poppa popcorn och titta på en film.

Får se om jag mår bättre sen

Av Linda - 20 september 2009 09:41


I fredags var jag och glenn på hoppträning på aftonsol.

Det gick sådär. Det som inte gick bra var att jag min klant tog fel bett (det vi brukade hoppa på förut) så herrn ville inte ta stöd i handen och sen vfar han lite spänd i början i övrigt.

Det som gick bra var att han tog alla hinder och skötte sig bra!Glad


Film:

http://www.youtube.com/watch?v=UCzEX7Y7LuQ


Idag åkte svärmor hem. Ganska skönt faktiskt! Ok, hon är faktiskt trevlig och så och hon har lagat massa god mat. Men det är något störande att ha henne boende i vår lilla lägenhet...


Nu ska jag njuta av mina 3 sista semester dagar och ta det lugnt!


Idag ska jag putsa lite på vangnen och fixa lite med glenn, annars bara ta det lugnt.

Men först ska jag gå och sparka upp daniel så jag får vara ifred hemma... *suck*





Av Linda - 17 september 2009 16:51


Nu har jag varit ledig ända sen i onsdags förra veckan, det har varit jätte skönt!

Samtidigt känner jag inte riktigt att jag hunnit vila ut. Svärmor har varit här i snart 2 veckor och bott hos oss mesta tiden, jag har varit lite konstig i kroppen (gravid?) och haft mycket huvudvärk. Nu har i alla fall mensen kommit så det är bra men istället fick jag inte sova inatt...


Jag och glenn har tagit det lite lugny och så. I morgon ska vi dock iväg på hoppträning till Aftonsol. Ska bli jätte kul.

Hoppas att han sköter sig och så bara!


Vi har dragit fram vagnen och börjat slipa på den, efter att jag ägnat en timme åt att sanera den från gud vet hur många års gammal smuts! Det går dock lite segt, har ingen bra slipmaskin så jag sandpapprar nu förhand...

Har i all fall betsämt att den ska oljas och metallen ska bli i svart. Största momentet är ju att slipa alltihopa men största problemet är hur man ska fixa hjulen...


Nu ska jag äta!



Av Linda - 6 september 2009 13:50


Oj oj. Nu har det hänt mycket!


Vi tävlade för första gången på ett år förra söndagen, det gick klart över förväntan!
Har ridit på underkänt och knappt över 50% förut, herrn har inte alls kunnat koncentrera sig och gått som en giraff.
Nu dock satsningen på att närma oss 60% i båda klasserna, placering hade jag inga planer på.

Han gick jätte fint i början på framridningen, sen vart vi lite trängda 2 ggr på typ 30 m i galopp och då for det.... Tänkte bara att nu kommer det aldrig gå vägen. Herrn helstressad, försökte komma undan eller anfalla, koncentrerade sig inte alls och formen och samlingen ska vi inte tala om vart det tog vägen (för jag vet då inte vart, de tog semester....)

Kom ut på banan och kände hur hästen slappnade av lite men efter den framridningen vi hade så... Nå, satsade allt vi hade och kommer ut med 3 misstag (ett galoppombyte, ett galoppinslag och en skyggning).
Fick trots detta 66,5% och gick upp i ledning...

Gissa om jag hade nära till tårarna när vi placerade oss 4:a i LC! Vår första placering!
Sen var det dags för LB. Ganska många duktiga ryttare så jag satsade bara på vår egen prestation.
Tappade knuten mitt i programmet och fick rädda tofsen mitt i serpentinen och hålla den i handen och så hade vi ett galoppinslag även här.
Höll på att svimma när vi fick 62% och delad första placering!


Känns som att nu har det lossnat åtminstonde en del! Nästa gång satsar vi på att ge mer än 80%. Är tävlingar redan nästa helg men jag är helt slut och det är på travbanan dessutom... Så vi skippar den. Nästa är hopptävlingar 4/10 på sleipner...


Sen har jag ju fyllt år också. 22 är man nu då. Jisses, känner mig inte en dag äldre än 19...

Jag fick:

* Större minneskort till kameran och en bok av älskling

* En twiststepper

* Biljetter till hela söndagen på globen

* Presentkort på fix av vagnen!

* Ett däckelunderlägg , ett schabrak, ett par Roeckl handskar, ett par snygga blå jodpursridbyxor från pappa katarina och barnen och farmor och farfar....

 och lite smått och gott annat!


I morgon ska vi lägga bud på huset. Har fått ok från banken på lån upp till 60,000 så nu hoppas vi på att vi får det för högst 55,000. Vi behöver minst 5000 till renovering...


Har fått jobb på Hugos som grönsaks och mejeri ansvarig, en ordinarie tjänst. Till att börja med halvtid men skall utökas...


I går tömkörde jag glenn och idag ska vi hoppa. R ska komma med och fota lite så jag återkommer säkert!

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards