Alla inlägg under november 2009

Av Linda - 27 november 2009 14:55

Varsågoda!






Av Linda - 27 november 2009 08:01

Hej ni!


Nu har det hänt! Förra helgen var det tävling på Aftonsol, hoppning.

Först var vi med i 40/50 cr utom tävlan, vi fick hoppa fram på 5:an och 6:an i banan. Först vägrade han på 5:an och jag tänkte att det var ju typiskt!

Men sen fick vi startsignal, han höll på att vägra på första, 3 meter innan... Jag drev på och vi kom över, lite osäkert på 2:an men över kom vi och sen fick vi flyt!


Kom ut jätte nöjd, och glenn helt sjöblöt av nerv-svett... Stackars liten.

Sen fick vi andas lite och sen var det framridning till 60/70 klassen.

Då fick han spunk, såklart , kan ju inte få gå en hel framridning utan lite ...


Men, in på banan i alla fall och hör och häpna! Vi kom runt felfritt och fick så bra tid i omhoppningen att vi kom på 3:e plats!


Ridkappan är klar nu också!

Såhär vart den:

http://s79.photobucket.com/albums/j151/linda_klarby/Utrustning/

Lite osäker på puffärmarna... Kankse ska sy om så det blir "vanliga" ärmar...


Kram på er!

Av Linda - 14 november 2009 21:19

Hej igen.


Idag har jag jobbat. Fick snigla mig till jobbet i morse dock eftersom det var SNÖ på vägarna... Förvånad

Gick i alla fall bra på jobb, Hugos firade 85 år i går så vi bjöd på tårta och kaffe...


Sen var det hem och gick en sväng med glenn och satte på honom tjocka täcket för han var kall, stackarn.


Via bilen och hämtade 6 kg tyg... Dvs 8 meter ylletyg. Mitt underbara blå ylletyg!

In och åt mellanmål och sen bar det upp till systugan och klippte ut alla delar. Gick ganska fort så jag fortsatte och nu ligger hela kappan däruppe med pillet och knäppningen kvar. Armarna och luvan är också kvar för tråden tog slut... Skäms


Nu ska jag sova och i morgon bitti ska jag också sova!

God natt!

Av Linda - 13 november 2009 20:19

Hej lilla blogg.


Nu har jag varit ifrån dig länge.

Mitt liv är upp och ner. Rafal ska flytta ut så fort han får en lägenhet, vi ska dock fortsätta träffas , om han inte drivit mig till vansinne innan han flyttat.


Just nu är jag helt slut, trött ända in i märgen och vill bara lägga mig och gråta.Idag har jag i alla fall städat och tvättat lite.


Glenn mår bra. Vi skulle ha varit på träning idag om det inte varit så halt. Det fick bli en promenad istället.

Igår red vi lite på åkern, gick helt ok.

Vi ligger lite lågt just nu, eventuellt tävlingar nästa helg.


Mamma är i sverige och hämtar vår nya transport idag och mitt ylle tyg! Fixade iordning mönstret förut så det är redo.


Just det. Har ju inte ens sagt vad jag ska göra!

Jag ska sy mig en ridkappa. Snörning i ryggen, luva och gosiga armar. Blir nog jätte bra. Skulle ha velat göra en mera korrekt 1800 tals riddräkt som dem nedan med kavaj och kjol, men men... Av praktiska skäl blir det en kappa. 

http://users.tinyworld.co.uk/sidesaddlelady/Killerton,%20Riding%20Habits%201857.jpg

Den blir i blått ylle tyg som snälla mormor var och köpte till mig, tja jag får betala själv men blev mycket billigare än att beställa.


Snart är det globen också! Jippie!


Nu ska jag gå ut med hundarna och sen natti natti, ska upp och jobba i morgon...


Lite öron och ögongodis, mina damer och herrar, Everything -Michel bublé

http://www.youtube.com/watch?v=eNM8VBeecYU

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards