Alla inlägg under januari 2010

Av Linda - 28 januari 2010 20:20

Har inte varit så här nere ekonomiskt sen lantis... Halva månaden förflöt med 6 euro på kontot...

Sen fick jag lite pengar av mamma för overallen hon köpte av mig... Tack och lov ... Och så plötsligt får jag lön i morgon!


Hyffsat bra lön nu också när jag får mer /timme och har jobbat alla lördagar.

Skönt.


Ska ha så gott som köpstopp nu ett tag. Ska lägga undan allt förutom det som går till räkningar och mat (och glenn förstås). Men ska inte köpa något i sakväg nu på 3 månader är det tänkt.

Med andra ord ska jag mata mig, glenn och nisse-nasse!   


Tänkte försöka träna lite hemma också, ca 3 kvällar i veckan tänkte jag. En halvtimma dans framför datorn. Hittade lite bra på YT...


Läkarundersökningen igår gick bra i alla fall! Mina värden var jätte bra! Hade gått upp i vikt också, vägde 66 kg .... Fast det visste jag nog, har unnat mig att inte tänka på vikten nu när jag varit ganska stabil.

Nu ska jag försöka strama till mig lite lagom bara så blir detta perfekt!

64 med muskler är målet till våren!


Glenn är jätte glad över nya sadeln! Han tycker det är helskönt att kunna röra på ryggen ordentligt! Höger galoppen vart mycket bättre på en gång!

Vår barnsby är inne på omstoppning nu också så sen ska det varieras!

Fårskinns shabraket kommer med mormor på lördag....


Hästarna var på rymmen igår... Skenade säkart en mil på vägarna och runt i skogen. Glenn var såklart löddrig av svett när han väl kom in... Mamma  hade mats och john till hjälp att få in dem, jag var ju i stan såklart...

Sen fick de stå inne och torka, täckena hängdes i bastun för att torka de med.

Sen vart det snöstorm...


Jackans liv är klart, sydde kragen igår, vart ingen luva....

men kragen vart snygg...

Nu ska jag upp och sy fin sömmarna på livet, sen är det dags för ärmarna...


Kram!   




Av Linda - 15 januari 2010 18:28

Alltså, min mobil mår inte så bra just nu...

Först i måndags stängdes mitt abonnemang av, jag hade tydligen glömt betala oktobers räkning. I samma veve börjar skärmen blinka på min stackars lilla vän. Suck. Nåja, betalde  räkningen i onsdags efter att mamma grävt fram påminnelsen ur återvinningen. På torsdagen kunde jag fortfarande inte ringa.

Igår när jag skulle ställa alarmet blev skärmen plötsligt blå.   

Hur jag än gör har jag bara skärmen på i ca 3 sec, sen blir det blått. Som tur är fungerar knapparna så jag kan ringa och sätta på alarm, men jag får göra det i blindo eller fälla ner och upp locket för att se vart jag är...


I dag slogs abonnemanget äntligen igång, det första jag fick var 2 meddelanden; "abonemanget stängt", lagom så dags då...

(det tog mig dessutom 5 av/på med skrämen innan jag läst de 2...)  


Jaja, den senaste veckan har jag mest tagit det lugnt. Har ridit glenn, städat och suttit vid datorn i princip...

Har hittat en ny/gammal kompis att chatta med på kvällarna i alla fall, det är kul. Då känner jag mig inte lika ensam...


Nu ska jag laga mammas täcke och sen ska jag börja på min jacka...

Ska sy en jacka i mitt ylle tyg, lite liknande min kappa fast kort modell som jag kan ha mera till jeans eller på sommaren då jag ju inte vill ha vinterkappan när jag ska vara lite snyggare. Den blir med luva och snörning bak, lite längre modell, lagom så att den täcker rumpan...

Jag hoppas det blir bra.

Lite såhär:

http://www.thedarkangel.co.uk/catalogue3.php?p=339

fast med luva istället för krage och aningens kortare.


Kram på er alla!   

Bloppis-annons
Av Linda - 15 januari 2010 18:17

   Mörkt lila sammetsklänning från hennes. Mycket snygg skärning och passform. Strl 38.

Svart fodralklänning med fint tryck. Från början har trycket varit stärkt med sammet och glitter, det mesta är dock borta nu, resten går bort efter tvätt.

Mycket fin passform med lite lagom utsvängd kjol, band i midjan som sitter med säkerhetsnål, axelband. Märket är London girl strl 36-38 köpt i warsawa.

Använd endast 2 ggr, 200 kr.    

Svart kappa från H&M, strl 38. 50%ull och fuskpäls som är avtagbart på kragen. Är använd en säsong, men i bra skick.  250 kr

Stickad guld bolero från H&M, strl 34-42, aldrig använd, 100 kr.

Kjol från H&M, rutig med diskret grön glitter tråd i det ljusa, strl 38.

Använd max 10 ggr, 100 kr.

  

Blå mönstrad klänning med snyggt fall. Mycket smickrande modell från "Only" strl S. Använd ca 5 ggr, 100 kr.

Vinröd klänning från Vero moda, strl S(36-38). Mycket stretchigt material som är svalt och skönt mot kroppen. Enkelt skuren men mycket effektfull. Använd 3 ggr. 150 kr.

Kläder & Skor, Säljes - Norrtälje (Stockholms län)
Pris:    100:-
Bloppis-annons
Av Linda - 15 januari 2010 18:01

  Svarta korta stövlar med rund tå och ca 7 cm klack, strl 41

Köpta på Din sko, aldrig använda. 200 kr

  Fårskinnstofflor med fint mönster på tån och satdig sula. Strl 39, sparsamt använda.  250 kr

  

Guldsandaletter från Betty blue, ca 5 cm klack strl 40. använda 2 ggr. Mycket bekväm modell med stor brosch och peptoe.  250 kr. 

Kläder & Skor, Säljes - Norrtälje (Stockholms län)
Pris:    250:-
Bloppis-annons
Av Linda - 10 januari 2010 22:12

Vita ballerina från Esprit. Använda 2 ggr strl 40 (små), några mindre märken på vänstra skon på insidan vid hälen, inget som märks.

450 kr.

    Vita sandaler från Gino Ventori, mycket sparsamt använda. Klackhöjd ca 7 cm, mycket bekväma och smickrande för foten, stabila att gå i.

250 kr

Wildflower sandaler med broderad klack, ca 5 cm.

Aldrig använda, 300 kr.  

Kläder & Skor, Säljes - Norrtälje (Stockholms län)
Pris:    200:-
Av Linda - 10 januari 2010 22:12

Nu har jag ääääntligen fått ut en del saker ur garderoben.

I morgon ska jag in en sväng på vinden så då kommer det nog lite klänningar...

Nu ska jag sova...

Bloppis-annons
Av Linda - 10 januari 2010 22:03

 

Kavaj med pärlor på framsidan längs kragen och  häftigt tryck på baksidan.

Mörkt blå sammet. Armarna är längda ca 4 cm från normalt så passar bra på lång/smal person.

B.Young original. 200 kr.


Svart kofta från Broadeay strl S. Lång härlig modell med träknappar. 75 kr.

Grå klänning/tunika från Blue & Sea, strl L/XL , men jag skulle säga att den drar mot M. Helt ny! 150 kr. 

Kläder & Skor, Säljes - Norrtälje (Stockholms län)
Pris:    75:-
Bloppis-annons
Av Linda - 10 januari 2010 21:52


Toppar

Vit från H&M, strl 36-38. Jättehärlig topp till sommarens fester.Sparsamt använt, inga fläckar.     50 kr

Brokig top i brunt och blå, jätte snygg till jeans. Wear It, strl S. Använt en gång,  100 kr

Svart linne med rött glitter, kortare lite stram modell, strl 12 dvs S, aldrig använt  50 kr.

Gammelrosa linne med paljetter från Soya använt max 10 ggr,   100 kr.


Blå blus från The shirt factory, design Linnéa braun, 100%bomull. Snygg modell med vida slag, strl S/36. Aldrig använd 200 kr.

Röd skjortblus från hennes, strl 36. Mycket stretchig och bekväm. 50 kr.


Kjolar strl 38-40.

Vit kjol från H&M, Linne med litet sidenband i midjan, snyggt klockad modell. Använd 2 ggr, inga fläckar,    100 kr.

Svart basic kjol från Kappahl, jätte bra arbetskjol som aldrig skrynklar, snyggt fall. 100 kr.

Svart/vit mönstrad kjol i stretch med siden band i midjan och nertill. Strl 32-42. Härlig vidd i kjolen!         100 kr


  

Only jeans. Original köpta för 1200 kr. Fållen är nedlagd så benen är aningen längre, strl 29 - L34. Mycket lite använda, 500 kr.

Kläder & Skor, Säljes - Norrtälje (Stockholms län)
Pris:    10:-

Presentation


Glenn och jag hösten 09

Omröstning

Hej! Är du ofta inne på min blogg?
 Nej, första gången
 Ja, varje dag
 Ja, flera gånger i veckan
 Ja, någon gång i veckan
 Ja, någon gång i månaden...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards